دردسرهای دوران پریود

دردسرهای دوران پریود

سردرد قاعدگی

انواع مختلفی از سردردها وجود دارند که با پریود در ارتباط هستند. برخی از بانوان، سردرد را قبل از پریودیشان و برخی دیگر هنگامی که پریود می شوند، تجربه می کنند.


‌سردرد های قبل از قاعدگی به تغییر سطوح هورمون های استروژن و پروژسترون مرتبط هستند. برخی از عوامل تعیین کننده دیگر ژنتیک و رژیم غذایی می تواند باشد.
‌خوشبختانه تعداد زیادی روش درمانی وجود دارد که به کاهش سردرد های پریودی کمک می کنند. بانوانی که از سردرد پیش از قاعدگی رنج می برند، معمولا در هنگام بارداری یا یائسگی بهبود می یابند.

‌قرص های مسکن می توانند به کاهش سردرد های قاعدگی کمک کنند. این قرص ها را بلافاصله پس ازینکه سردرتان شروع شد، مصرف کنید. مصرف تریپتان ها نیز می تواند از دیگر انتخاب هایتان باشد و ۲ساعت پس از مصرف، تاثیرشان را حس خواهید کرد.

‌طب سوزنی نیز می تواند موثر باشد. طب سوزنی چینی تعداد سردرهایتان را کاهش می دهد و از میگرن قبل از قاعدگی پیشگیری می کند. می توانید از کنترل علائم هشدار دهنده قبل شروع سردرد نیز استفاده کنید و پیش ازینکه سردردتان شدید شود، با آن مقابله کنید.
‌در بعضی اوقات نیز استفاده از یک تکه یخ بر روی محل درد، بهترین راه حل است. تکه های یخ را حوله پیچ کنید تا به پوستتان نیز آسیبی وارد نشود.

ویار شیرینی در زمان پریود
ویار شیرینی در زمان پریود

پرخوری و ویار شیرینی در زمان پریود

هنگامی که ناراحت یا بی حوصله هستید، معمولا ویار شیرینی نیز شدیدتر می‌شود . مخصوصا اینکه در دوران قاعدگی باشید و خون زیادی را از دست داده باشید.‌ ‌ ‌ ‌
این نکته به خاطر این است، هنگامی که شکر وارد بدنتان می‌شود، باعث می‌شود هورمون هایی در بدنتان آزاد شود که مستقیما قسمت حس رضایت و خشنودی مغزتان را مورد هدف قرار می‌دهند. ‌
هربار که شیرینی مصرف می‌کنید و همین حس رضایت را تجربه می‌کنید، تمایل بیشتری به خوردن شیرینی پیدا می‌کنید و این حس تمایل کم کم به اعتیاد یا همان ویار شیرینی می‌شود.‌ ‌
به گفته انجمن قلب آمریکا هیچ بانویی در طول روز نباید بیشتر از ۶ قاشق چای خوری شکر مصرف کند، همچنین این مقدار برای بانوان میانسال نباید بیشتر از ۳ قاشق در طول روز باشد.‌‌
این مقدار شامل شکر موجود در غذا (به طور مثال نان، ماست و…) و سایر شیرینیجات هایی است که ممکن است در طول روز بخورید. ‌‌ اگر در طول روز بیشتر از این مقدار مصرف کنید، باعث بالا رفتن ریسک چاقی، بیماری های قلبی، دیابت و اختلالات پانکراس خواهد شد. ‌‌ ‌

اگر در دوران قاعدگی ویار شیرینی دارید، از خود با میوه ها و سبزیجات شیرین پذیرایی کنید. مخصوصا زمانی که پریود هستید هم می‌توانید ویار شیرینی را برطرف کنید و هم مواد مغذی از دست داده خود را جبران کنید.

میوه هایی مانند مرکبات شیرین بسیار مناسب هستند، پس از مرکبات نیز، مصرف عسل توصیه می شود، اما توجه کنید در مصرف عسل نیز زیاده روی نکنید چرا که ممکن است باعث بالا رفتن قند خون شود .


بیشتر بخوانید : گرسنگی در زمان قاعدگی


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *