سوالات متداول لیزر مونالیزا

چند جلسه درمانی لازم است؟

بیماران به این نتیجه رسیده‌اند که ۳ جلسه لیزر واژن در طول ۸ تا ۱۲ هفته در بسیاری از موارد با بهترین نتایج همراه بوده ‌است.

• بسیاری از بیماران بعد از اولین جلسه درمانی شاهد پیشرفت و بهبود قابل ‌ملاحظه‌ای بوده و به ادامه جلسات درمانی بیشتر تشویق می‌شوند. لیزر مونالیزا نتیجه درمانی موثر و طولانی‌مدتی را تضمین می‌کند.
  • نتایج حاصل از درمان مونالیزا بسیار عالی و رضایت‌بخش بوده و بسیاری از بیماران معتقدند این درمان موجب تغییر کیفیت زندگی آن‌ها شده‌است اما نکته‌ای که باید خاطرنشان کرد این است که میزان بهبودی در این نوع درمان بین بیماران متفاوت است.

نتایج حاصل از درمان مونالیزاتاچ چقدر دوام دارد؟

بسیاری از علائم درمان‌ شده با مونالیزاتاچ به پایین ‌بودن سطوح هورمون ناشی از یائسگی مربوط هستند. کمبود تولید هورمون استروژن می‌تواند منتهی به برخی علائمی شود که با درمان نیز احتمال بازگشت آن‌ها وجود دارد. در صورت بازگشت علائم، بیماران با توصیه پزشکان ما می‌توانند درمان‌های جوان‌سازی واژن را تکرار کنند.

آیا مونالیزاتاچ می‌تواند شلی واژن را درمان کند؟

اصطلاح “واژن شل” به حالتی اتلاق می‌شود که در آن قطر واژن در طول زمان افزایش می‌یابد. این امر اغلب ناشی از حوادث طبیعی و درناک مانند زایمان و یا سستی بافت واژن به ‌دلیل فرایند طبیعی پیری حاصل می‌شود. در این موارد باید علت این مشکل و وضعیت واژن را بررسی کنیم تا پرولاپس لگن و مشکلات عضلات برطرف شوند. در مواردی که شل بودن واژن به‌ دلیل از بین رفتن خاصیت ارتجاعی عضلات واژن می‌باشد با لیزر فرکشنال CO2 می توان این عارضه را درمان کرد.

آیا لیزر واژن خطر دارد؟

خطرات ناشی از این درمان خیلی کم هستند. از بیش از ۲۰۰۰۰ زنی که در سراسر دنیا با مونالیزا درمان شدند هیچ عوارض چشمگیری گزارش نشده ‌است. درمان در مطب پزشک انجام می‌شود. اغلب زنان، عوارض جانبی موقت مانند قرمزی و یا کبودی خفیف و گاهی ‌اوقات درد را تجربه می‌کنند که درد ناشی از درمان نیز موقت بوده و درعرض چند روز برطرف می‌شود.

آیا این روش با درد همراه است؟

این روش تقریبا بدون درد بوده و نیاز به بیهوشی ندارد. برخی از بیماران هنگامی که پروب برای اولین‌بار وارد بدن آن‌ها می‌شود ممکن است کمی احساس ناراحتی کنند اما خود درمان دردناک نیست. طبق نظر بسیاری از بیماران این درمان شبیه لرزش ملایم است.

هزینه لیزر واژن

هزینه لیزر مونالیزا به تعداد جلسات درمانی که بیمار نیاز دارد بستگی دارد. پس از مشاوره و معاینه پزشک، طرح درمانی بیمار با فراهم‌کردن نیازهای بالینی آغاز خواهد شد

دکتر فرشته دانشمند

جراح و متخصص زنان،زایمان،نازایی