گرسنگی در زمان قاعدگی

گرسنگی در زمان قاعدگی

احساس گرسنگی هنگام قاعدگی

اگر احساس گرسنگی در زمان قاعدگی  کردید، سعی نکنید که تحمل کنید و با بدنتان مقابله کنید. سعی کنید با این حس کنار بیایید. اما چگونه؟ ‌
‌سعی کنید چیزی را برای خوردن پیدا کنید. اما حواستان باشد که حتما از غذاهای سالم استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما خوردن غذاهایی مانند فرنی، ماهی، گوشت های کم چرب و نان و پنیر است.

همچنین اگر می خواهید وعده غذایی سنگینی نداشته باشید می توانید در طول روز آجیل و میوه مصرف کنید. در این میان اگر مقداری فعالیت بدنی مانند پیاده روی نیز داشته یاشید، به شما کمک خواهد کرد.

‌با این وجود اگر بازهم نتوانستید حس گرسنگی بیش از حد خود را کنترل کنید، خود را سرزنش نکنید، قاعدگیتان تمام می شود و می توانید دوباره رژیم غذایی خود را کنترل کنید.


بیشتر بخوانید : مشکلات طبیعی دوران پریود


چرا خانم‌ها در دوره‌پریود بیشتر گرسنه هستند؟

از آنجا که در این دوران، خونریزی ممکن است منجر به بروز ضعف، سرگیجه، بی‌حالی و… شود، در این حالت، خانم‌هایی که دوران قاعدگی را می‌گذرانند و خونریزی دارند بیشتر دچار احساس گرسنگی در زمان قاعدگی می‌شوند و درنتیجه به خوردن غذا یا موادخوراکی شیرین روی می‌آورند.

البته جدای از این مساله، در دوران عادت ماهیانه تغییرات هورمونی ایجادشده نیز از عوامل موثر در پرخوری است. به عبارت ساده‌تر، در دوران قاعدگی سطح هورمون‌های بدن خانم‌ها یعنی سطح استروژن و پروژسترون تغییر می‌یابد و همین مساله منجر به تحریک اشتهای فرد و افزایش تمایل او به خوردن می‌شود.

علاوه بر این، اغلب خانم‌ها در دوران قاعدگی دچار تغییرات خلق و خو شده و عصبی هستند. خیلی از افراد زمانی که عصبی هستند، با خوردن به آرامش دست پیدا می‌کنند. از این رو خانم‌هایی که طی عادت ماهیانه عصبی هستند تمایل بیشتری به خوردن دارند.


بیشتر بدانید : چند نکته مهم در مورد قاعدگی


نکاتی برای پیشگیری از زیاده رویی در خوردن
نکاتی برای پیشگیری از زیاده رویی در خوردن

نکاتی برای پیشگیری از زیاده رویی در خوردن

توصیه می‌شود که خانم‌ها حتما در این دوره آرامش خود را حفظ کنند و در صورت کمبود آهن، تحت‌نظر پزشک متخصص مکمل‌ آهن را دریافت کرده و مصرف کنند.

درصورتی که طی عادت ماهیانه تمایل به خوردن دارند بیشتر سبزیجات را که دارای کالری کمتری در بین ۵ گروه موادغذایی است، مصرف کنند تا به این ترتیب مقدار کالری ورودی به بدن خیلی زیاد نباشد و دچار چاقی و اضافه وزن هم نشوند.


دکتر فرشته دانشمند متخصص و جراح زنان و زایمان اصفهان


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *