نکاتی درباره ورزش در دوران شیردهی

نکاتی درباره ورزش در دوران شیردهی

نکاتی درباره ورزش در دوران شیردهی

در این نوشتار از سایت دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان اصفهان قصد داریم نکاتی درباره ورزش در دوران شیردهی بیان کنیم.در زیر نکاتی وجود دارد که هنگام ورزش در دوران شیردهی باید به آنها توجه کنید:

فعالیتی را انتخاب کنید که برای شما راحت تر است

فعالیت یا تمرینی را انتخاب کنید که به نظر شما راحت ترین مرحله برای انجام آن در دوران شیردهی است. هدف باید این باشد که در ابتدا حداقل ده دقیقه ورزش در روز انجام دهید. با قرار دادن در برنامه تغذیه با شیر مادر، مدت زمان را تا ۳۰ دقیقه در روز افزایش دهید.

با تمرینات کم ضربه شروع کنید

پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا چند نمونه از تمرینات کم فشار هستند که پس از زایمان فشار کمتری به شکم شما وارد می کنند. پیاده روی حتی در صورت زایمان سزارین نیز ایمن است. اگر هنوز بخیه روی شکم دارید، قبل از انجام تمریناتی غیر از راه رفتن، با پزشک مشورت کنید. پس از اتمام دوره نقاهت پس از زایمان، می توانید پس از تأیید پزشک، به تمرینات شدید مانند تمرینات با وزنه بپردازید.

در خانه ورزش کنید

شروع تمرینات سبک یا تمرینات داخل خانه در روزهای اولیه پس از زایمان آسان تر است. از زمان چرت نوزاد برای تمرینات خود استفاده کنید. همچنین ممکن است از شریک زندگی خود بخواهید که مراقب کودک شما باشد یا در حین ورزش به او شیر بدهد.

هیدراته بمانید

روزهای بعد از زایمان برای مادر بسیار سخت است. شما نیاز به انرژی زیادی از طریق غذا و آب کافی برای ادامه تغذیه با شیر مادر دارید. مطمئن شوید که در طول و بعد از تمرین کم کم آب می نوشید. اگر زیاد عرق می کنید یا هوا بسیار گرم است، حتی ممکن است برای جلوگیری از کم آبی بدن، بعد از تمرین، از نمک آب دهان مجدد (ORS) استفاده کنید.

در یک باشگاه ثبت نام کنید

برنامه های ورزشی یا باشگاه هایی را در منطقه خود پیدا کنید که متشکل از مادران همفکر هستند و از شادی شیر مادر لذت می برند بدون اینکه تمرینات خود را کنار بگذارند. این می تواند انگیزه، تشویق، منابع و راه حل هایی برای بسیاری از مسائل رایج زنانی که مایل به حفظ شیوه زندگی فعال در دوران شیردهی هستند، ارائه دهد.

نکاتی درباره ورزش در دوران شیردهی | متخصص زنان اصفهان

سخن آخر

ورزش در دوران شیردهی می تواند محدودیت های اولیه ای داشته باشد. با این حال، پس از شش هفته اول، می توانید پس از تأیید پزشک، تمرینات کم فشار را شروع کنید. ورزش فواید زیادی دارد و مادران شیرده نیز می توانند از مزایای آن استفاده کنند، که حتی ممکن است برنامه معمول تغذیه با شیر مادر، شیر مادر را افزایش دهد و در نهایت به نفع کودک کوچک باشد.

وسوسه نشوید که سریع وزن خود را کاهش دهید. طبیعی است که احساس کنید نیاز دارید که تمام پوندهایی را که در دوران بارداری افزایش داده اید از دست بدهید. با این حال، عجله نکنید. هدف کاهش وزن سریع نیست، بلکه کاهش وزن به درستی است. وقتی در دوران شیردهی ورزش می کنید. باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و حداقل ۱۸۰۰ کالری در روز مصرف کنید. کاهش یک پوند در هفته برای مادران شیرده بی خطر تلقی می شود، اگرچه حتی کاهش وزن کمتر از آن نیز مشکلی ندارد.


جهت مشاهده پیج اینستاگرام خانم دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان اصفهان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

علت کمرنگ بودن تست بارداری

علت اسهال در دوران بارداری

درمان اسهال در بارداری

ورزش در دوران شیردهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *