نکاتی برای تغذیه در دوران بارداری

نکاتی برای تغذیه در دوران بارداری

نوشیدن چای، قهوه، کوکاکولا و کلاً نوشیدنی های گازدار و کافئینه را محدود کنید.

در مصرف سویا و محصولات تهیه شده از سویا احتیاط کنید؛ زیرا حاوی فیتواستروژن هستند که امکان دارد روی جنین عوارضی ایجاد کند. حداکثر یک مرتبه در روز از این محصولات غذایی مصرف کنید و به طور کلی از مصرف مکمل های غذایی حاوی این مواد بپرهیزید.

الکل و توتون را به طور کلی فراموش کنید. زیرا خطر زایمان زودرس را بالا می برند و باعث می شوند نوزاد کم وزنی به دنیا بیاورید.

مصرف کره و روغن را کاهش دهید.

حواستان به مصرف جگر باشد. توصیه می کنیم که از مصرف زیاد جگر بپرهیزید به خاطر اینکه حاوی میزان زیادی ویتامین A می باشد که امکان دارد برای جنین خطرناک باشد.

از مصرف غذاهای تند، پرادویه و یا خیلی چرب بپرهیزید.

در مصرف محصولات غذایی شیرین، بیسکوییت، شیرینی جات، آب نبات، شکلات و غیره احتیاط کنید.

مامان هایی که کلسترول بالایی دارند باید از مصرف مواد غذایی حاوی فیتواسترول مانند مارگارین بپرهیزند.

مصرف رنگ های خوراکی توصیه نمی شود.

مصرف بادام زمینی و بادام هندی در بین خانم هایی که آلرژی غذایی دارند امکان ابتلای آلرژی غذایی در کودکان را نیز بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *