مترونیدازول و شیردهی

هنگام مصرف قرص و حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از اتمام دوره، شیردهی به جنین توصیه نمی شود. بهتر است با پزشک متخصص زنان اصفهان یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی صحبت کنید تا ببینید آنها چه توصیه می کنند. مترونیدازول به راحتی در شیر مادر جذب می شود، اگر چه دوز شیر مادر بسیار کمتر از میزان جریان خون شما است. این هنوز به معنای این است که اگر به یک نوزاد تازه متولد شده شیر میدهید، مقدار کمی مترونیدازول را به نوزاد منتقل می کنید. ولی اگر از ژل موضعی به جای قرص خوراکی مترونیدازول استفاده کنید، این دوز بسیار کمتر است. اگر تصمیم دارید هنگام شیردهی از کرم یا ژل برای درمان عفونت باکتریایی استفاده کنید، مهم است که به طور تصادفی آن را روی پستان خود وارد نکنید پس مواظب باشید دستتان را به پستان خود نزنید – و در صورت استفاده ، بلافاصله آن را قبل از تغذیه کودک بشویید. به این نکته توجه کنید که استفاده از مترونیدازول در هنگام شیردهی می تواند منجر به انتقال دوز کمی مترونیدازول به نوزاد شیرخوار شما شود، بنابراین معمولاً توصیه نمی شود. مترونیدازول و شیردهی | متخصص زنان اصفهان برای استفاده از مترونیدازول در بارداری، بهتر است در مورد اینکه آیا در حین شیردهی از مترونیدازول استفاده می کنید با پزشک خود صحبت کنید و برای استفاده از آن مشورت بگیرید. اگر منافع بالقوه بیشتر از خطرات باشد، ممکن است استفاده از آن را توصیه کنند. آنها همچنین قادر خواهند بود به سوالات شما پاسخ دهند و نگرانی های شما را در این باره برطرف می‌کنند.

حرف آخر

مترونیدازول یک داروی ضد میکروبی بسیار ایمن و موثر است که برای درمان واژینوز باکتری و سایر عفونت های واژن استفاده می شود. استفاده از مترونیدازول در بارداری تصمیمی پیچیده است و باید توسط پزشک براساس مرحله بارداری، وضعیت پزشکی و علائم و همچنین سابقه پزشکی اتخاذ شود. همیشه در صورت بارداری، در صورت ابتلا به عفونت باکتریایی یا هرگونه عفونت واژن، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید. آنها می توانند در مورد بهترین روش به شما مشاوره دهند و چنانچه سود استفاده از آن برای مادارن باردار از خطرش بیشتر باشد آن را توصیه می کنند بنابراین بدون مشورت با پزشک و به صورت خودسر از این قرص استفاده نکنید.

جهت مشاهده پیج اینستاگرام خانم دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان اصفهان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:
کم خونی در بارداری ورزش های مجاز در بارداری عوارض آموکسی سیلین بر بارداری درمان مشکلات دندانی در بارداری