روش های جلوگیری از کاهش اشتها در سه‌ماهه‌ی سوم بارداری

روش های جلوگیری از کاهش اشتها در سه‌ماهه‌ی سوم بارداری

بررسی روش های جلوگیری از کاهش اشتها در سه‌ماهه‌ی سوم بارداری

رعایت یک رژیم غذایی خوب در دوران بارداری از هر زمان دیگری مهم‌تر است. اضافه کردن وزن کافی در دوران بارداری بازخوردی از تأمین نیازهای بارداری و جنین در نتیجه‌ی مصرف مواد غذایی مقوی و سالم است. بسته به وزن قبل از بارداری، بیشتر زنان با وزن طبیعی باید به میزان 11 تا 16 کیلوگرم وزن اضافه کنند. مقاله ای که امروز در سایت منتشر شده است به بررسی روش های جلوگیری از کاهش اشتها در سه‌ماهه‌ی سوم بارداری خواهد پرداخت. که از نظر علمی به تأیید دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان اصفهان رسیده است

نوشیدن کافی مایعات

مصرف مایعات به اندازه‌ی کافی بسیار مهم‌تر از مصرف کالری است. دریافت هشت لیوان آب در روز ضروری بوده که امکان مصرف آن همراه با لیموناد یا به صورت چای زنجبیل در صورت تهوع وجود دارد.

تنظیم کردن وعده‌های غذایی

به جای تغذیه‌ی اجباری و در حجم زیاد می‌توانید با خوردن شش وعده‌ی غذایی کوچک در روز (و نه بیشتر از شش وعده و به صورت ایجاد احساس گرسنگی هر دو ساعت) کم‌اشتهایی خود را جبران کنید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : دلایل بروز ماسک حاملگی چیست؟

آرام خوردن

در طول روز با مصرف پروتئین کافی و کربوهیدرات‌های پیچیده (که قند خون را ثابت نگه می‌دارند) می‌توانید مدت بیشتری انرژی ذخیره کنید.

اجتناب از غذاهای بودار

از غذاهای تند، چرب و ادویه‌دار دوری کنید.

تغییر درجه‌ی حرارت غذا

بسیاری از زنان در دوران بارداری به مواد غذایی و نوشیدنی سرد تمایل بیشتری دارند. البته برخی غذای گرم را ترجیح می‌دهند. غذای خود را همان‌طور که دوست دارید سرو کنید.

روش های کاربردی مقابله با بی‌اشتهایی در بارداری | متخصص زنان اصفهان | دکتر فرشته دانشمند

مکمل‌های ویتامین بارداری

مصرف مکمل‌های ویتامینی مورد نیاز بارداری را حداقل از یک ماه قبل از بارداری آغاز و در دوران بارداری با نظر پزشک خود ادامه دهید.

استفاده از داروهای کمکی

برای مقابله با بیماری صبحگاهی، با نظر پزشک ویتامین B6 اضافی مصرف کنید تا در افزایش اشتها نیز به شما کمک کند.

مصرف فیبر زیادتر

از دست دادن اشتها در طول سه‌ماهه‌ی دوم بارداری ممکن است نگران‌کننده باشد. زیرا در این مرحله به دست آوردن مواد مغذی به میزان کافی برای جنین مهم است. معمولاً فشار در حال افزایش رحم در منطقه‌ی پایینی شکم با کُند کردن سرعت هضم غذا در دستگاه گوارش، باعث از دست دادن اشتها می‌شود. این حالت بیشتر می‌تواند به یبوست و کاهش اشتها ختم شود. دلیل دیگر کاهش سرعت دستگاه گوارش، افزایش سطح پروژسترون، جذب بیشتر آب در روده‌ی بزرگ و امکان ایجاد یبوست است.

اگر شما غذاهایی با فیبر بالا مانند حبوبات و سبزیجات برگ سبز را انتخاب کنید. به بهبود علایم مزاحم بارداری کمک خواهید کرد. مصرف کلسیم و پروتئین و غذاهای غنی از امگا 3 در این دوران ضروری است.

| دکتر فرشته دانشمند را در اینستاگرام دنبال کنید

کاهش علائم آزاد دهنده

کاهش اشتها در طول این مرحله از بارداری ممکن است. برای برخی از زنان به دلیل فضای بیشتری باشد. که کودک در مقایسه با سه‌ماهه‌ی گذشته اشغال کرده است. این امر باعث می‌شود که رحم با فشار آوردن به بقیه‌ی اندام‌ها از جمله معده جای کمی برای آن‌ها باقی گذارد و موجب کاهش اشتها شود. رحم در حال رشد با هل دادن معده به خارج از محل طبیعی خود علاوه بر کاهش اشتها منجر به سوزش سر دل هم می‌شود.

با محدود کردن مصرف غذاهای ادویه‌دار، سرخ‌شده و میوه‌های خانواده‌ی مرکبات و از طرفی کاهش سرعت غذا خوردن می‌توان تا حدودی از این علایم آزاردهنده کاست. خوردن مقدار زیادی از غذاهای غنی از فیبر (سبزی‌های برگ‌دار، نان سبوس‌دار، آووکادو، مارچوبه و تخم آفتابگردان) به بهبود یبوست کمک می‌کند. مدیریت رژیم غذایی و تغذیه در اواخر بارداری بسیار مهم است.


مطالب پیشنهادی:

علت و علائم واریس بارداری چیست؟

علت افزایش حس بویایی در بارداری چیست؟

بررسی علل و راه های پیشگیری نفخ در بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.